به گزارش شوراتریبون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کمیته نظارتی شماره ۳ شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر تلاش گسترده این کمیته‌ها برای حل مشکلات و تامین درخواست‌های شهروندان گفت: کمیته‌های نظارتی علاوه بر تلاش برای برطرف کردن مشکلات شهروندان شنوای درد دل‌ها و دغدغه‌های آنها هستند.

علیرضا شهریاری در حاشیه برگزاری نشست کمیته نظارتی شماره ۳ شورا که در منطقه یک برگزا شد، با بیان این مطلب گفت: به هر حال مردم توقعاتی از مدیریت شهری دارند که محترم است و باید شنیده شود بسیاری از مردم گره‌های کاری و چالش‌هایی در زمینه املاک، حقوقی یا خدمات شهری دارند که برای حل آنها روی به کمیته‌های نظارتی آورده‌اند.

به گفته وی، کمیته‌ها نیز در چارچوب قانون و شرح وظایف و اختیارات خود همه تلاش خود را برای حل این مشکلات از طریق مبادی قانونی و مرتبط انجام می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این وظایف ذاتی، با توجه به آنکه اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردم مشهد در کمیته‌ها حضور دارند و به نوعی این کمیته‌ها دریچه‌ای برای ارتباط مستقیم مردم با نمایندگان خود قلمداد شده و برخی از شهروندان برای گفتن درد دل‌ها و دغدغه‌های خود به کمیته¬ها مراجعه می‌کنند از این رو این وظیفه همه ماست که در کمیته¬های نظارتی با آغوش باز شنوای درددل‌ها و مشکلات مردم بوده و اگر اختیاری برای حل مشکلات آنها نداریم می‌بایست در جریان آنها قرار بگیریم تا شاید از طریق مذاکره و رایزنی با بخش‌های مرتبط بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم بگشاییم.

رئیس کمیته نظارتی شماره ۳ در خصوص وضعیت پرونده‌های منطقه یک شهرداری مشهد نیز گفت: منطقه یک بسیار جذاب و حساس در شهر است چراکه مناطق و خیابان‌های سطح بالا از نظر ساختار شهری و امکانات و همچنین قیمت املاک در آن فشرده شده است، لذا توقعات و انتظارات از شهرداری این منطقه بسیار زیاد و سطح بالا بوده که حساسیت کار پرسنل شهرداری این منطقه را اثبات می‌کند.

شهریاری خاطرنشان کرد: علاوه بر این قضیه با توجه به وجود دو بافت فرسوده در منطقه یک، دوگانگی عمیقی بین این مناطق با مناطق سطح بالا و برخوردار و بین فرهنگ¬های شهروندی وجود دارد که مدیریت این شرایط را برای شهرداری سخت‌تر کرده و پرونده‌ها و درخواست‌هایی که به کمیته نظارتی این منطقه رجوع می‌شود هم دارای طیف گسترده‌ای از جوانب مختلف می‌باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در دو سال گذشته کمیته نظارتی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات رجوع شده به کمیته به کار برده و در حال حاضر می‌توان گفت در حدود ۹۵ درصد مراجعات مردمی به کمیته‌ها رضایت نسبی از عملکرد کمیته داشته‌اند.