به گزارش شوراتریبون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی در ادامه طرح چهارشنبه های پاسخگویی اعضای شورای شهر، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، به صورت مستقیم پاسخگوی درخواست‌ها، انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان بود و در پایان در مورد اهمیت این مرکز اظهارکرد: سند توسعه محله توسط دفاتر تسهیلگری تا یک سال آینده تهیه می‌شود.

فیضی گفت: به انتقال مشکلات شهری از سوی شهروندان به اعضای شورای شهر و مدیریان شهری منجر شده و همچنان باعث می‌شود تا از طریق این درگاه ایجاد شده، مدیران نیز بتوانند اطلاعات و پاسخ های لازم را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی افزود: در بسیاری از اوقات، همین شنیدن صدای مردم و گوش دادن به حرف و مشکلات آنها و سپس راهنمایی شهروندان نسبت به حقوق و تکالیفی که شهر و شهرداری نسبت به آنها و آنها نسبت به شهرداری دارند، باعث حل آنی بیشتر مشکلات، انتقادات و درخواست ها می شود.

فیضی با تاکید بر اینکه ۱۳۷، پل ارتباطی مطمئنی میان شهروندان و مدیریت شهری است، خاطرنشان ساخت: این مرکز عملا با اطلاع رسانی قوانین مرتبط با مدیریت شهری به شهروندان و اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف شهرداری به مردم، عملا خود به تنهایی، نقش یک روابط عمومی موفق را در این ابر سازمان ایفا می کند که باعث افزایش رضایتمندی شهروندان از مجموعه مدیریت شهری می شود.

وی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه بازآفرینی شهری و دفاتر تسهیل گری نیز گفت: وقتی سازمان بازآفرینی استقرار یافت، در زیر مجموعه آن، ۲۰ دفتر تسهیل گری آغاز به کار نمود، حال این دفاتر باید در محلات وارد عمل شده و با مردم، نهادها و همه کسانی که محلات ماموریت دارند وارد همکاری شده و در نهایت این همکاری آنها، منجر به تهیه سندتوسعه محله شود تا مبنای اجرای ما برای بازآفرینی شهری در محلات قرار گیرد.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد اذعان داشت: دفاتر در حال تدوین و تنظیم داده ها و ارتباط گیری های لازم، جهت تنظیم سند توسعه محله هستند. فعلا دفاتر تسهیلگری در حد همان ۲۰ دفتر باقی خواهد ماند تا نتایج کار آنها به صورت عملی دیده شود و سپس تعداد دفاتر گسترش خواهد یافت؛ پا به پای کاری که دفاتر انجام می دهند، ما نیز خودمان توسط سازمان بازآفرینی، کار سه پروژه به عنوان الگوی محرک توسعه در مناطق ۳، ۵ و ۶ را در حال اجرا داریم تا بتوانیم الگوی مجسمی از منظر تسهیل‌گری به مردم محلات ارائه دهیم که بگوییم می‌شود در این حوزه با مشارکت، به نتیجه رسید و چهره یک محله را تغییر داده و سرانه ها و کارایی آن را افزایش داد.